On our way to Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu On our way to Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu

On our way to Laos

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

03 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Hello everybody.. even een kleine update aangezien ik er kort geleden een heb geplaatst.

De eerste avond in Chiang Mai zijn we eerst een hapje gaan eten. Bijna uitgehongerd van de lange treinreis. Na het eten zijn we de stad ingedoken om het lokale nachtleven te beleven. We hebben een aantal barretjes aangedaan waarna we beland zijn in de Spicy-bar. Een lokaal discotheekje waar we een mooi feestje hebben gebouwd. Uiteindelijk rond een uurtje of 6 toch maar ons bedje opgezocht.. De volgende dag pas om half 4 uit bed. Niet echt heel erg goed voor de culturele boekjes de we gepland hadden maar goed. Toch even de stad ingedoken om een tempel te bezoeken. Was vrij indrukwekkend. Ook nog op de foto met wat lokale monniken en een traditionele monniken'mis' mee mogen maken.

Gisteravond hebben we de nachtmarkt van Chiang Mai bezocht. Eerst even heel relaxed gegeten in een soort van loungebar met hangmatten en banken. Kost echt geen ene drol hier. Altijd fijn:) Daarna zijn we met de tuk tuk naar de nachtmarkt van Chiang Mai gegaan waar we wat rotzooi hebben gekocht (armbandje en wat t-shirtjes). Ook hebben we een half uur lang een massage gehad. Dat kunnen ze hier wel en het kost ook weer helemaal niks (1euro voor een half uur, met een pilsje erbij). We hebben nog even een barretje opgezocht en zijn zo rond 3u in bed gedoken. De volgende ochtend werden we rond 12.30 opgehaald door een minibusje die ons gebracht heeft naar Chiang Kong (een plaatsje in het uiterste noorden van Thailand) waar we morgen de grens gaan oversteken met Laos. Voor die hele reis (busje, een stop bij een witte tempel, accomodatie voor 1 nacht in een super relaxed layed-back hoteltje met zwembad, diner en ontbijt, lunchpakket en de overtocht naar Laos via de Mekong rivier) betalen we slechts 1600 bath. Een dikke 30 euries..

Vandaag 2 Engelse kerels leren kennen die ook al een tijd aan het reizen zijn. Relaxte gasten waar we net even nog een duikje mee hebben genomen in het zwembad en wat biertjes mee hebben gedronken. Morgen vroeg op want we worden om 7.30 aan het ontbijt verwacht. Om 8.30 vertrekken we naar de grens waar de boot staat te wachten die ons naar Luang Prabang moet brengen in 2 dagen. Schijnt echt spectaculair te zijn dus ben benieuwd. Maar ik ga weer afsluiten want we moeten er dus vroeg uit morgen... op naar het Malaria gebied. Vandaag ook de eerste malariapil genomen en nog geen bijwerkingen.. Let's keep it like that.....

• 04 Juli 2011 - 09:28

Margot Verkoelen:

Ha Stijn!
    goede berichten!
    Klinkt super allemaal.
    leuk deze site, kunnen we alles goed volgen!
    Veel plezier, geniet ervan en we bellen of mailen

liefs mama XXXX

• 04 Juli 2011 - 13:13

Stijn:

Hoi, stijn in Luang Prabang..

• 04 Juli 2011 - 22:01

Paul, Vader Stijn:

Dus nu zitten jullie in Laos?
    Ik hoop dat er voor mij nog wat te zien over blijft in augustus.. Vietnam b.v.??
    Hier alles normaal. Marc en Jose op bezoek geweest, en naar Olympia. Ik zit lekker van je suplementen te snoepen... (grapje !!) Laat uitgebreid weten hoe Laos is. Abrazo & de groeten aan jullie groep, Portemonnee en Paspoort achter de rits.