Koh Tao, Koh Samui, Koh Phi Phi & Khao Sok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu Koh Tao, Koh Samui, Koh Phi Phi & Khao Sok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu

Koh Tao, Koh Samui, Koh Phi Phi & Khao Sok

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

30 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Tijd voor een update. Is inmiddels al weer even geleden. Momenteel zijn we neergestreken in Khao Sok. Een nationaal park (regenwoud) in de buurt van Surathani. We (Richard, Pim & ik) zitten in een super de luxe boomhut (2 kamers, 2 badkamers, aparte lounge buiten, 2 tv's, home cinemaset, pc op de kamer) waar we 3 nachten zullen verblijven voor we weer terug gaan naar Bangkok om Paulus op te halen en afscheid te nemen van Richard aka Fawako. Na dat Pim de 22ste juli op Koh Tao was aangekomen hebben we daar nog enkele dagen besteed. Beetje chillen, brommertje huren en het eiland rond om mooi plekjes te vinden, lekker eten op het strand en wat feestjes bezocht.. ow ja en last but not least.. toch maar een beschaafd tattoo'tje gezet aan de binnenkant van mijn biceps (5 sacret lines, Hat Yant Hah Taew) Ik had deze met bamboo laten zetten want zo kon ik eigenlijk vrijwel meteen weer in de zee wat bij een normale niet kan. Wel fijn als je op een tropisch eiland zit :). Na enkele dagen Koh Tao zijn we vertrokken naar Koh Samui om daar ons visum te verlengen. We hadden via internet een mooi resort gevonden waar we 50$ korting op kregen. Meteen voor 2 dagen vastgelegd. Eenmaal aangekomen bleek het ook echt een super mooi resort te zijn met een apart maar aardig stelletje die het resort runde (1 thais vrouwtje en een gekke Engelsman, Andy). We zaten in een rustig deel van Koh Samui en dat was wel goed om even bij te komen van al het gefeest op Koh Tao en Bangkok. Onze kamer was echt HUGE en in de badkamer kon je bij wijze van spreken de marathon lopen. 's Avonds scootertje gehuurd en een hapje gaan eten bij San Remo, goede keuze want uiteindelijk zijn we er 3 dagen aan een stuk gaan eten. Na de heerlijke maaltijd zijn we The Beach gaan kijken op onze hotel kamer en een x op tijd gaan slapen. De volgende dag hadden we afgesproken met Roberto en Fawaka die met z'n 2tjes naar de Half Moon Party waren gegaan op Koh Phagnan. Remco zouden we later meeten op Koh Phi Phi. Robert wilde eigenlijk zo snel mogelijk door naar Koh Phi Phi omdat hij het te rustig vond waar we zaten. Hij is de volgende dag al naar Koh Phi Phi gegaan waar Remco ook was. Wij hebben nog een dagje gechilled bij het resort en het strand en zijn de dag er op vertrokken met de boot-bus-boot richting Krabi en uiteindelijk rond de avond aangekomen op Koh Phi Phi. Ingechecked in een resort aan het strand en 's avond Remco en Robert opgezocht en het nachtleven van Koh Phi Phi onveilig gemaakt. Uiteindelijk langer bij de tattooshop gezeten want Pim besloot toch nog maar een tattoo er bij te knallen (ach ja waarom ook niet:P) Na een heerlijk nachtpizzaslice'je toch maar richting ons bungalow'tje gelopen waar ik nog met Fawaka een tijd in de zee heb gelegen om te genieten van de super mooie omgeving en zonsopkomst. Muziekje erbij, was echt top! De volgende dag redelijk optijd op gestaan omdat we naar Maya Bay wilde (het strand uit de film The Beach). Na een ontbijtje de trip geboekt met de longtailboat voor 250 bath pp (ongeveer 5 euro). Na een helse tocht op een zee met golven van 3 meter, enorme windvlagen en regen kwamen we uiteindelijk aan op Phi Phi Ley (zo heet het eiland van Maya Bay). Eerst nog wat gekke apen gezien op monkey beach die me aanvielen omdat ik geen eten voor ze had. Op Phi Phi Ley moesten we door een grot en wat jungle om te komen op Maya Bay. Fawaka kreeg nog een tak op zijn kop vanwege het stormachtige weer. Ik was juist Pim en Fawaka aan het filmen dus het staat vereeuwigd, leuk voor later :). Op Maya Bay was het zo'n slecht weer dat er een soort van zandstormen onstonden waardoor iedereen in het water ging liggen. Gelukkig klaarde het nog redelijk op daarna waardoor ik nog wat mooie foto's en films kon maken. Na een uurtje daar en wat snorkellen zijn we terug gegaan naar Koh Phi Phi. Gelukkig was het water nu iets rustiger en het weer verbeterd zodat we geen doodsangsten meer hoefde uit te staan. In Nederland zou zoiets dus echt never nooit toegestaan zijn maar goed, this is Thailand! M'n camera's hebben het ook wonder boven wonder overleefd dus daar was ik ook wel erg blij mee. 's Avond weer een hapje gaan eten bij Italiano en wat biertjes gedronken met Roberto en Remco. Nog een laatste avondje feesten op het strand en de volgende dag (vandaag) vertrokken via Krabi naar Khao Sok. Een regenwoud in de buurt van Surathani. We zitten momenteel in een boomhut die echt super de luxe is. 2 aan een gesloten kamers, een private chill-out buiten, pc, home cinema set, 2 tv's, 2 badkamers, koelkast en enorme bedden!. We betalen er ook wel redelijk voor, ongeveer 75 euro per nacht, maar het is wel fabelachtig hier (ook de omgeving). Vannacht hopelijk de Johan Cruijf schaal kijken met Pimmetje om 1u. Eerst nog ff wat eten een een duikje nemen in het zwembad. Morgen tochtje boeken voor een jungletrekking of tubing door de rivieren hier. Voor de volgers, I'll keep you updated! Family, friends en Yara ik mis jullie en de groeten van de boys. Sawadikapski! x

• 30 Juli 2011 - 14:33

Dominique:

Wat een lekker leven zeg daar! Ik wil ook weer terug, haha!! Geniet er nog lekker van en groeten aan Fawaka.

• 30 Juli 2011 - 21:51

Vader Stijn:

Als ik jou was zou ik die foto van je met die polpotpet op maar snel verwijderen. Sta je niet geflatteerd op. Is net of je hoofd op een mega dikke walvis is gemonteerd. Ik mag tenminste hopen dat het "net lijkt alsof"... . Keep on writing !! De reisverslagen zijn leuk om te lezen. De groeten aan de boys en hasta jueves !!

• 30 Juli 2011 - 23:51

Yara:

Jullie genieten vollop dat is duidelijk, blijven doen! Laat dat daagjes aftellen maar aan mij over.
    Kuss

• 05 Augustus 2011 - 21:25