Bangkok & Laos again, 4000 Islands! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu Bangkok & Laos again, 4000 Islands! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu

Bangkok & Laos again, 4000 Islands!

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

08 Augustus 2011 | Laos, Vientiane

Goedesmiddagss hoe issie nou? Met ons gaat het prima. Wij zitten inmiddels in Si Pah Don (of terwijl: 4000 islands). Dit zijn allemaal eilandje in de Mekong rivier (volgens mij de 3de of 4de grootste rivier ter wereld). Nadat we wat eilandje gaan bezoeken zullen we via de rivier naar Cambodja gaan om Ankhor Wat te bezoeken en Phom Phen (Killing Fields). Daarna waarschijnlijk een paar daagjes chillen in Sihanoukville aan het strand om vanuit daar weer richting Bangkok te gaan om te vliegen naar Indonesie, Sumatra of Borneo. We hebben inmiddels afscheid genomen van Fawaka (Richard) en hebben mijn vader verwelkomt in Bangkok. In Khao Sok (Thailand) hebben we nog een mooie jungle trekking gedaan met een lokale gids, Adam the Jungleman. We waren aan het twijfelen over een hele of halve dag maar uiteindelijk hebben we toch voor de halve dag gekozen. Achteraf maar goed ook want het was een zware beproeving. Het was wel absoluut de moeite waard want we hebben wilde apen gezien (los van Fawaka), een soort van draak-salamanders die konden vliegen, enorme spinnen, neushoornvlinders en nog meer exotische dieren. Adam the Jungleman wist alle mooie plekjes en dat is dan wel het voordeel van een lokale gids. Na ongeveer 6 a 7 uur door het regenwoud gestruind te hebben kwamen we uiteindelijk weer terug bij onze Treehut Resort. 's Avonds een fijne massage genomen en wat biertjes gedronken in onze private lounge bij de kamer. 's Nachts kreeg Pim nog een 'leuke' verassing want de man (lees: vrouw, ladyboy die nu weer even boy was voor zijn werk) is 's nachts toen wij al sliepen bij Pim in bed gekropen. Pim dacht dat Fawaka een geintje uithaalde maar toen hij zijn ogen open deed zag hij dat Kahhh (zo noemde wij hem/haar/het) naast hem lag hahaha. Gelukkig had 'het' nog kleren aan en kwam Pim er vrij snel achter. Aardig van stuk en ondersteboven van het hele gebeuren heeft Pim Kahhh de deur gewezen met enige moeite vanuit de kant van Kahhh die maar aan hem bleef hangen en bleef zeggen: Nooooo mister please I want to stay, please don't tell my boss mister.. Noooo Kahhh hahah. Aangezien we geen gezeik wilde en we onze rekening ook nog moesten betalen etc hebben we maar normaal gedaan de volgende dag. Kah zei zelf overigens vrij weinig meer omdat HET zich kapot schaamde volgens mij. Heel apart figuur maar goed... Na het ontbijt hebben we de minibus gepakt naar Surathani om vanuit daar, weer met een minibus, naar Bangkok te gaan.We sliepen weer in hetzelfde hotel als eerst en hadden geluk dat de familieroom weer available was. Topkamer! De hele trip duurde ongeveer 13u dus we waren wel redelijk gaar. In Bangkok toch nog maar even een drankje gaan doen en uiteindelijk lagen we rond een uurtje of 4, half 5 in bed. De volgende dag zijn we naar het MBK gegaan (groot shoppingmall, bijenkorf x 20) waar Fawaka nog wat laatste aankopen heeft gedaan voor hij de volgende dag terug zou vliegen naar Hollanda! 's Avonds hebben we wat gepooled bij Gulliver's bar en zijn we naar discotheek Insomnia zijn gegaan waar we zijn laatste avond hebben gevierd met een flesje Vodka. Was erg gezellig maar wel jammer dat hij de volgende dag weer moest gaan. Na een kort nachtje slaap hebben we dus afscheid genomen van Fawaka en zijn we naar de airport gegaan om mijn vader op te halen. We stonden daar klaar met een bordje: mista Pal aangezien de Thai slecht of 0 engels spreken en zij ook daar met van die bordjes staan. Uiteindelijk die dag niet zoveel gedaan, wat rondgestruind door de straten van Bangkok en beland op de famous Khao San Road waar we een drankje hebben gedaan en wat hebben genoten van de excentrieke voorbijgangers in een van de bekenste backpackstraatjes van de wereld. Ook hebben we daar een slaaptrein ticket geboekt richting de grens met Laos (Ubon Ratchatani) waar we de volgende dag heen zouden gaan. Na de Khao San richting het hotel gegaan om een dvd'tje te kijken. Mijn vader had helemaal niet geslapen dus die is al om 22u gaan slapen. Pim viel ook halverwege in slaap dus moest de film uiteindelijk zelf afkijken. Ging nog net gelukkig want ik was ook aardig gaar.
De volgende dag heb ik een op maat gemaakte leren jas laten aanmeten en besteld die ik, als ik terug kom in Bangkok, kan ophalen. Zeer benieuwd naar het resultaat want het is wel een top jasje van kalfsleer :) Hopelijk ziet hij er ook top uit want heb er toch nog 12500 Bath voor moeten aftikken (over de 300 E.). Nog goedkoop vergeleken met NL want daar betaal je voor kalfsleer over de 1000E en dan is deze ook nog helemaal op maat gemaakt. We shall see. 's Avonds na wat inkopen de tuk tuk ingestapt waar we opeens een enorme stortbui kregen. Pim en ik zaten aan de zijkant dus helemaal nat geregend.. De nachttrein was prima. Ik had dit al eerder met Remco, Tom & Mags gedaan dus wist wel een beetje wat we konden verwachten. Alles was prima geregeld en we hadden een schoon, prima bedje allemaal. Na ongeveer 12u reizen kwamen we aan in Ubon Ratchatani. Vanuit daar de tuktuk gepakt naar de grens met Laos. Ik moest een overstay betalen van 500 bath omdat mijn visum verlopen was (500 bath betaal je per dag). Pim moest 2000 bath betalen omdat die van hem al 4 dagen verlopen was. Eenmaal in Laos hebben we een taxi gepakt naar Pakse. Met dank aan de Lonely Planet wisten we een prima hotel te vinden in het centrum van Pakse. Die dag niet zoveel gedaan omdat we nog redelijk gaar waren van de trip. 's Avonds wat gegeten en een massage gepakt. Altijd fijn en kost echt geen drol hier, 3,5 euro voor een uur! Nog een biertje gedronken bij het hotel en toen het bedje opgezocht. De volgende dag hadden we een trip geboekt naar het Bolaven Plateau dat vlak bij Pakse ligt. We hadden onze private-driver die ons naar alle mooie watervallen bracht in zijn tuk-tukje. De eerste was redelijk, de 2de echt SUPER mooi. Aangezien het regenseizoen is hier was de waterval in volle glorie te bewonderen. Na wat filmpjes en een hoop mooie foto's zijn we door gegaan naar een 3de waterval. Helaas was deze niet goed te zien omdat er mist hing. Onderweg nog een paar x gestopt in lokale dorpjes. Laos is echt nog authentiek, alles 100 jaar geleden. Super aardige bevolking die nog echt opkijken als ze een FALANGGG (buitenlander) zien. Ook hier wat mooie foto's geschoten en toen terug richting Pakse waar we nog een lokale markt hebben bezocht. Ik werd er niet vrolijk van aangezien de kikkers en vissen nog levend op de 'toonbank' lagen. Super zielig hoe ze hier met beesten omgaan. Ik heb toen een stuk of 7 kikkers gekocht en ze vrij gelaten bij de Mekong rivier. De kans is groot dat ze snel weer worden gevangen maar goed... hopen dat dat niet gebeurd voor ze. 's Avonds genoten van het voetbal in ons hotel. Via internet een live-stream gekeken naar PSV (verloren :) en Ajax (gewonnen :). Daarna nog een hapje gegeten en toen maar gaan slapen. Vandaag vroeg opgestaan en vertrokken richting de 4000 islands waar ik me momenteel bevind. Nou dat was het dan wel weer voor vandaag. Nog maar een kleine maand en dan ben ik weer back home. Kijk ik ook wel naar uit ondanks dat het hier erg mooi is en je een overkill krijgt van alle indrukken. Het is altijd fijn om te gaan maar ook fijn om terug te komen.. Yara zorg maar dat je vrij bent die dag he :P Ik mis jou nu al veelste lang! En moeders (mis jou ook hoor) ik hoef jou niet te vertellen wat ik graag wil eten :) Zorg maar goed voor Kit en we houden contact! Sawadiiii vanuit Laos!

• 08 Augustus 2011 - 08:15

Yara:

Haha dat verhaal van pimmetjes avontuur met kahhh? blijft grappig!
    And i'll be there dear! Kus

• 08 Augustus 2011 - 08:31

Priscilla:

Heeey echt leuk allemaal ! Jullie genietten vollop haha je schrijft leuk wilde apen op fawaka na. En de ladyboy hahahhaaha lachen man geniet ze verder nog . Groetjesss