Bangkok - Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu Bangkok - Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu

Bangkok - Koh Tao

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

22 Juli 2011 | Thailand, Koh Tao

Weer even een update vanuit Thailand, Koh Tao om precies te zijn. Voor de gene die niet weet waar dat ligt: In de Golf van Thailand in de buurt van Koh Samui. We zijn een aantal dagen geleden om 5u 's ochtends opgehaald bij ons hotel in Bangkok waar we naar het busstation werden gebracht waar onze bus naar Chumpon om 6u zou vertrekken. Nog snel ff een steak&cheese sandwich er in gegooid bij de subway op de hoek (heerlijk als ze 24u per dag open zijn:) en toen ongeveer in 7 uur naar Chumpon. Heerlijk geslapen in onze 'SUPER VIP' bus (zo heten ze overigens allemaal hier al hoewel deze prima was) en toen ik wakker werd waren we al bijna in Chumpon. In Chumpon meteen bij de haven afgezet waar de ferry al klaar stond om ons naar Koh Tao te brengen in +/- 1,5u. Lekker bruin geworden op de boot, wat ijskoude biertjes erbij dus het eilandgedeelte van de trip was officieel begonnen :). Bij aankomst is het altijd een hel om een fatsoenlijk hotel te vinden aangezien alle aangekomen reizigers als zo snel mogelijk een hotel willen boeken, het liefst op Sairee beach aangezien daar het meeste te doen is. Wij hadden van te voren geboekt (slim dachten we) echter bij aankomst bij het hotel, na 40 min lopen in de brandende zon met een zware backpack, bleek het dat de reservering mislukt was.. Balen dus. We zijn meteen door gegaan om te zoeken naar een nieuw hotel en uiteindelijk hadden we er 2 voor 1200 bath per nacht per kamer (met Airco wel), dat is omgerekend een dikke 25 euro per kamer. Vrij prijzig voor hier maar goed, wel lekker want we zaten dicht bij het strand en airco is ook geen overbodige luxe hier. We zijn meteen gaan loungen op het strand in van die overheerlijke strandmatrasjes en lekkere koude singha biertjes. Even een verfrissende duik genomen (alhoewel de zee ook bijna 30 graden is) en een beetje dobberen en genieten van de prachtige omgeving. Onrealistisch eigenlijk. 's Avonds hebben we geBBQ'ed en zijn we wezen stappen bij de Lotus bar. Een bar waar iedereen op het strand staat te feesten. Remco en ik zijn nog in dronken staat wat gaan dobberen in het water en uiteindelijk rond een uurtje of 3 /4 gaan slapen. De volgende dag hebben we scooters gehuurd en zijn we naar Ao Leuk gegaan. Een super mooi baaitje aan de andere kant van Koh Tao. We hebben hier gesnorkeld en een hapje gegeten en zijn daarna door gereden richting Tanote Bay waar we een prachtig uitzicht hadden over de baai. 's avond een beetje rustig aan gedaan en een hapje gegeten op het strand om daarna weer te gaan stappen bij de Lotus Bar. Weer een mooie avond gehad en na een lekkere spies als nachtsnack weer m'n bedje opgezocht. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan en zijn we van hotel geswitched. Dit hotel was een stuk goedkoper en nog dichter bij het strand (20 meter ongeveer). Helaas geen airco maar met een goede fan is het ook goed uit te houden. Remco en Robert zijn 's avonds de tour gaan kijken en Richard en ik zijn een hapje gaan eten op het strand. Nadat iedereen weer opgeknapt was en een kleine powernap zijn we (ja ja) weer naar de Lotus Bar gegaan. Het was een stuk minder druk en ook niet zo gezellig als de vorige avonden maar goed, je mag niet klagen als je in het paradijs zit:). Remco en ik zijn redelijk op tijd naar bed gegaan. Nu zit ik in een internetcafe waar ik op Pim aan het wachten ben die elk moment hooort aan te komen. Vandaag lekker rustig dagje want het regent :( massage pakken, fitnessen, hapje eten en wie weet de lotus bar vanavond aangezien Pim wel een dansje wil doen waarschijnlijk. Over een paar dagen vertrekken we richting Koh Samui om mijn visum te verlengen. Dan richting Koh Phi Phi Maya Bay (strand van de film The Beach) en daarna richting Bangkok om afscheid te nemen van Richard en Robert en mijn vader te verwelkomen voor het volgende gedeelte van de trip, waarschijnlijk Vietnam, Cambodja, Indonesie en of Zuid Laos (4000 islands). Nou dat was het dan weer in het(redelijk) kort en zodra ik zin/tijd heb komt er weer een nieuwe update. Groeten aan iedereen daar en een kus voor Yara

• 22 Juli 2011 - 08:50

Meisje Van De Kus:

Jalouss, maar gun het je uiteraard allemaal! Koh phi phi ga je leuk vinden, zo mooi maar wel heel toeristisch.
    Knappe backpacker geniet ervan en let op jezelf ( vooral met dat dronken in de zee dobberen, zie je graag levend terug).
    Dikke kus

• 22 Juli 2011 - 11:59

Paul, Vader Stijn:

Je hebt een onvermoed schrijverstalent !! Leuk om op deze manier op de hoogte te worden gehouden. Je zusje viert op dit moment de verjaardag van Angela in Lloret. Misschien een goed idea om Angela even te feliciteren. Volgende week (28e) is je neef Mike jarig. Zo aan die foto op facebook te zien heeft Fakwakkel geen aanpassingsproblemen.. Fijn dat hij zo gemakkelijk en vol overgave die thaise cultuur opsnuift !! ok, Stijn, geef je lever ook eens een dagje vakantie, daar knaptie van op... Abrazo en de groeten aan de jongens

• 22 Juli 2011 - 12:01

Paul, Vader Stijn:

• 22 Juli 2011 - 12:02

Vader Stijn:

Hoe dom kun je zijn om s'nachts nog even dronken op zee te gaan dobberen !!!!!!

• 25 Juli 2011 - 15:21

Zus:

hahahaha die reacties van papa...maar ben er wel mee eens, dronken in de zee dobberen is niet zo slim ;-)
    wat gaaf allemaal daar, ben je veel fotos aan het maken?
    Let goed op uw eigen en laat uw eige nie gek maken!
    als je nog even nederlandse cultuur wil opsnuiven moet je even rinus en romana op youtube zoeken.
    xxxx