Bangkok, Phitsuanlok, Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu Bangkok, Phitsuanlok, Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu

Bangkok, Phitsuanlok, Chiang Mai

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

01 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

Zo, toch maar een waarbenjij.nu'tje aangemaakt. Even een paar daagjes terug.. We zijn de 24ste (juni) gevlogen van Amsterdam naar Bangkok. Daar hebben we een paar daagjes doorgebracht tot Levent en Tom (alias Donk) Zich bij ons hebben aangesloten..

Ik was al eens in Bangkok geweest en er was weinig veranderd. Vieze, warme vochtige grote stad met een hoop Go-Go bars, Tuk-tuk's, straatbbq's en ratten. Ons hotel was wel prima. Zwembadje erbij, airco (geen overbodige luxe in Bangkok). Na een aantal daagjes feesten, wat shoppen en een beetje bijkomen van de jetlag zijn we vertrokken richting het noorden. We hebben de trein gepakt richting Chiang Mai. Omdat dit ongeveer 13u is met de trein hebben we een tussenstop gemaakt in Phitsuanlok. Een klein dorpje ergens in midden Thailand waar niet zo veel te beleven was en het nogal warm was. De dag er op zijn we met de trein vertrokken naar Chiang Mai. Onderweg hebben nog 2u vertraging opgelopen omdat er iets mis wat met de trein.. Na ongeveer 9,5u in de trein (airco opstandje -20) zitten zijn we aangekomen in Chiang Mai. Hoteltje gepakt en wat biertjes gedronken in een lokaal barretje. Na de biertjes zijn we nog even gaan feesten in een lokale discotheek. Apart sfeertje maar wel gezellig..

Vandaag wakker geworden om 15.30.. dus goed uitgeslapen in elk geval. Na een ontbijtje bij het zwembad zijn we toch maar even thaise cultuur gaan opsnuiven.. We hebben een tempel bezocht en gaan nu even een spa in om te DETOXEN :) Morgen vertrekken we met de bus naar de grens van Laos waarna we met de boot via de Mekong (grote rivier) richting Luang Prabang varen. Schijnt erg spectaculair te zijn.

Ben benieuwd..... Groeten uit ZUIDOOST ASIAAAa

• 01 Juli 2011 - 13:39

Grote Marieke:

Hey Stijn, ik ga het volgen hoor. Altijd zo leuk om al die avonturen te lezen! Heel veel plezier en niet te veel stappen en feesten, zie je niets van de omgeving ;) x

• 01 Juli 2011 - 16:25

Yara:

Stijntje, ik ga je trouw volgen met je blog. Leuk om te lezen.
    Jammer dat jullie morgen weg gaan, als ik het me goed herinner is er op zondag avond altijd een hele grote leuke markt in Chiang Mai.
    Maaaar Laos gaat ook super worden, ben erg benieuwd.
    Detox ze jij en we smsen.
    Kus xx

• 01 Juli 2011 - 17:30

Marieke:

leuk zo'n waar ben je nuutje-
    geniet ervan, wij zijn hier ingetrokken op jouw kamer, van het blacklight aan het genieten en je 10.000 filmpjes :_)
    tristan vraagt naar je..en dan zegt hij: ah no, stijn esta con sus amigos muuuuuuuuuuuuuuuuuy lejos!
    xxx je zus
    Nu ik nog even: handig dat we je nu kunnen volgen via je eigen waarbenje etc. Ik zag dat je gisterenavond nog gebeld had maar we waren allebei net even weg. Wees zuinig met bellen want kost veel. Dit is een prima communicatiemiddel. OK , Stijn, groeten aan de groep e hasta la proxima. Abrazo

• 01 Juli 2011 - 21:03

Layla:

Stijntje!

Klinkt allemaal gaaf zeg! uuuhhmm wil je weten wat ik deze week gedaan heb? uuhmm werk, nagels, werk, nagels, werk nog een x nagels, een team uitje, nog een x werk dusja GENIET er maar van daar! en ondanks dat ik het super leuk vind al die verslagen niet te veel achter de computer zitten hoor ;) da kun je thuis genoeg :)

Have fun!

• 02 Juli 2011 - 13:09

Dominique:

Klikt goed ouwe!! Geniet ervan! Groeten d en ook van Thip

• 04 Juli 2011 - 15:12

Vaders..:

Zit nu met Tristan op mijn schoot (niet erg rustig) je dit berichtje te typen. Je zit nu dus met de boot op een rivier in Laos. Wat zijn je eerste indrukken? Mooie natuur, aardige arme mensen? Ga niet te gemakkelijk een bush wandeling maken want Laos, Cambodja en Vietboem zijn nog niet helemaal landmijn vrij.. Dus alleen over gebaande paden (wegen) lopen. Gaat het goed met de groep? Geen zieken etc.? Ok Stijn, hou je haaks en blijf schrijven !!

• 06 Juli 2011 - 09:43

Marieke:

stijn...zie net dat papa mijn berichtje aan jou heeft aangevuld...dus let op/ dat wees zuinig is NIET VAN MIJ...maak alles op/ brassen en geniet ervan :-))