Luang Prabang and the trip to Viang Vieng - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu Luang Prabang and the trip to Viang Vieng - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stijn Verkoelen - WaarBenJij.nu

Luang Prabang and the trip to Viang Vieng

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

07 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Na de meest bumby-ride ever in mijn leven zijn we na +/- 7 uur aangekomen in Viang Vieng. We hebben gister nog de hele dag een beetje gechilled in Luang Prabang maar vanwege een soort van avond klok van ons hotel moesten we om 00u op de kamer zijn. NIet zo heel erg aangezien we vandaag een lange rit voor de boeg hadden. Gister nog wel even wat gedronken bij zo'n barretje met Pim want Levent en Donk waren niet zo lekker.Vanmorgen werden we om 9u opgehaald door een busje die ons naar het station bracht waar we met 8 andere in een " VIP " busje werden gezet. Er was weinig VIP aan aangezien het super klein was en echt te warm ondanks de airco. De reis naar Viang Vieng was wel echt adembenemend. Laos is een van de meest onder ontwikkelde landen van Azie en dat is goed te zien. De bevolking bestaat vooral uit ' boeren ' (niet zo als in Nederland) en verbouwen veel rijst. Het landschap is echt super mooi. Laos bestaat vooral uit bergen en ik ben al in aardig wat plekjes geweest op wereld maar Laos is toch wel een, al dan niet DE mooiste van allemaal. Ik heb 7u lang naar buiten gekeken om zoveel mogelijk indrukken te krijgen. Heb ook een hoop foto's gemaakt en filmmateriaal. Ik kwam ogen te kort.. Aanrader voor iedereen die Azie wil bezoeken. Wat me ook erg opviel is at er enorm veel jonge kindjes zijn vergeleken met ouderen.. maargoed.... ze hebben ook zoveel tijd hier naast het rijst verbouwen..... We hadden met onze Engelse vrienden die we in Luang Prabang hadden leren kennen afgesproken hier dus gaan we vanavond met hun een feestje bouwen. Zij zijn vandaag al wezen tuben en volgens hun was het echt super relaxed. Ik ben dus erg benieuwd. Voor degene die niet weten wat tubing is: je koopt een band (tube) in de stad en gaan met die band de rivier af waar allerlei barretjes zijn waar je kan stoppen en drinken en feesten. Niet het authentieke Laos natuurlijk maar wel mooi :) Heb er zin in.. Nou ik ga maar ff een bucketje halen want ze zijn op me aan het wachten! Keep you posted!! X vanuit Laos!!!!

• 07 Juli 2011 - 16:21

Paul, Vader Stijn:

Ja, ik heb van meerdere mensen gehoord dat Laos nog ongerept authentiek en onontwikkeld is. Erg interessant voor de toeristen maar meestal niet voor de bevolking die in armoede leeft. Wees niet zuinig met filmen en het maken van foto's. Hier alles z'n normale gangetje. Net met Tristan en Luca naar Marc Patat geweest. Dat doen ze nog het liefst en is goedkoper dan een dagje Efteling. Ben benieuwd of dat tubing bevalt. Lijkt me erg leuk. Ok, Stijn, hasta la proxima e guida te !!

• 08 Juli 2011 - 20:43

Yara:

Lijkt me super, genieten jij!!
    Wel rustig aan met die bucketjes hoor.

kisses

• 11 Juli 2011 - 10:46

Van Je Moeder:

Lieve Stijn,
    Even nog een goede tip.
    Laat je foto,s daar ergens op een cd zetten want als je je fototoestel kwijt rraakt dan heb je in ieder geval je foto's nog.
    Schrijf nog maar wat leuke verslagen en geniet ervan!
    Wanneer komt Richard?

liefs mama